czwartek, 16 lutego 2023

Moi praprapraprapraprapradziadkowie Piotr i Rozalia Kowalczyk (II)

 Pierwszy znany mój przodek noszący to nazwisko to Piotr Kowalczyk (9). To mój praprapraprapraprapradziadek. 

Był ojcem Jana, urodzonego 23 maja 1725 roku w Dziepułci, w parafii Dmenin, czyli mojego prapraprapraprapradziadka. Matką była Rozalia Kowalczyk (9.1). Najpierw Piotr i Rozalia Kowalczykowie mieszkali w Dziepułci. Urodzili się na początku XVIII wieku. 

Mieli jeszcze syna Ignacego (ur. w 1729 r. w Dziepułci, zm. 1777 r. w Dmeninie), którego chrzestnym był szlachcic Andrzej Bugaiski z Dziepułci i panna Rozalia Andrzejewska z Dmenina. Prawdopodobnie Rozalia Kowalczyk zmarła między 1729 a 1745 rokiem, bowiem w kolejnym wpisie metrykalnym z 1745 roku pojawia się  Regina, prawdopodobnie nowa żona Piotra. Z drugiej strony nie można wykluczyć błędu we wpisie.

W 1745 r. urodził się Piotrowi kolejny syn Dionizy, i tu mamy informacje, że mieszkają w sąsiednim Dmeninie (s. 64), chrzestnym Dionizego był Kazimierz Kobicki. Być może w związku z zawarciem nowego ślubu przeniósł się do nowej, pobliskiej wsi. Dwa lata później, w 1747 roku, w Dmeninie zmarła Regina Kowalczyk.

Piotr Kowalczyk zmarł 29 stycznia 1778 roku w Dmeninie, zaopatrzony świętymi sakramentami.

9.1. O Rozalii Kowalczyk, o mojej prapraprapraprapraprababci, nie znalazłem więcej informacji niż powyżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bomby spadły na dom - Gazeta Radomszczańska 30 marca 2023

  W Gazecie Radomszczańskiej z 30 marca 2023 r. , dzięki uprzejmości dr Tomasza Nowaka, przewodniczącego Polskiego Towarzystwa Historycznego...

Kontakt

dariusz.j.zielonka@gmail.com